رویدادها آرشیو خبر ها
تولدت مبارک مرد خاص

تولدت مبارک مرد خاص

امروز تولد دنی الوز ستاره ی برزیلی باشگاه یوونتوس است و این بازیکن از زمانی که راهی یووه شده، با ارائه ی بازی های درخشان خود را به یکی از بازیکنان محبوب یووه تبدیل کرد.

 

به خدمت گرفتن بازیکنی کلیدی که جام ها و افتخارات زیادی را در کارنامه خود می بیند حضور یک قهرمان و یک برنده ذاتی در ترکیب بانوی پیر را تداعی می کند. او در باشگاه بارسلونا در دو فصل مختلف سه گانه کسب کرده و به قهرمانی های زیادی رسیده است.

 

آلوز فوتبال حرفه ای خود را در تیم محلی باهیا در برزیل آغاز کرد. عملکرد عالی او در نخستین بازی که شامل دو پاس گل و گرفتن یک خطای پنالتی برای تیم بود سرمربی این تیم را وادار کرد در بازی های بعد نیز آلوز را در ترکیب نخست روانه میدان کند. بازی های درخشان او در باهیا باشگاه اسپانیایی سویا را بر آن داشت که در سال 2002 او را به خدمت بگیرد. او تنها 19 سال که راهی اسپانیا شد و استعداد فوتبالی او زبانزد فوتبالدوستان شد.

 

او در سال 2003 به تیم ملی جوانان برزیل برای رقابت های جام جهانی دعوت شد و عملکردی خارق العاده در تورنمت از خود به نمایش گذاشت. در پایان رقابت ها او به عنوان یکی از سه بازیکن برتر جام معرفی شد و به یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی برزیل تبدیل شد.

 

پس از پنج فصل حضور در باشگاه آندلوسی ها و قهرمانی در دو جام یوفا و یک جام کوپا دل ری، عملکرد آلوز باشگاه بارسلونا را بر آن داشت که یکی از گران ترین خریدهای تاریخ فوتبال را برای مدافعی مانند او انجام دهد.

 

آلوز دوره ی درخشانی را با باشگاه بارسلونا آغاز کرد. او به یکی از بازیکنان کلیدی و تأثیرگذار تیم تبدیل شد و 23 جام همراه این تیم کسب کرد که شامل سه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نیز بود. او در حالی بارسلونا را به مقصد تورین ترک می کرد که به عنوان یکی از بازیکنان خارجی که بیش ترین بازی را در لیگ اسپانیا انجام داده است (239 بازی) انجام داده بود و در هشت فصل حضورش در شش قهرمانی بارسلونا در لیگ اسپانیا حضور داشت.

 

سه جام لیگ قهرمانان اروپا، دو جام یوفا، پنج جام کوپا دل ری، پنج جام سوپرکاپ اسپانیا، چهار جام سوپرکاپ یوفا، سه جام جهانی و شش عنوان قهرمانی لالیگا نشان می دهد که حضور او در طول دو فصل حضورش در تورین و تجربه اش می تواند بانوی پیر را در مسیر قهرمانی کمک کند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: